Sunday, February 27, 2011

nape sukew dia ???

nape sy suke die?? napew yea?? ntah laa... sebb sye suke die laaa.. die sgt2 best.. best cane?? ntah laa... tp die mmg best.. suke biler disamping die.. die sgt2 pndai wat sy ketawa.. tp die suke cari gado.. pagi2 da cari gado.. dush!!!! kalo die cri gado ngan sy.. sy trus tak suke die... eeee.. bnciyee biler die cari gado.. rse nak dush!! die jew tau.. tapi die masih y best.. ace nak erm... arrrr.. hmmmm.. hikhik.. jom kawen!!!!! ngee.. gatalyee sy.. tapi.. nanti dulu laa.. still nak knal kamu.. sbb kamu best sgt2.. nak jugak tgok tyme kamu tak best.. sbb nak wat kamu jd s____ nie.. hehehe.. kamu pon suke bgiler ngan sy.. sukew sukew sukew.. n kamu sukew jge sy.. n manjekan sy.. kamu sukew manjekan sy kew?? adui.. maklumat palsu ag sy msukkan.. sori pbace.. sjew jew nak kaci sedap ati.. ngee.. raseyee die sukew sy gak.. n sayang sy.. sayang kew?? kamu.. kamu sayang sy kan?? sayang laaa.. sy baik laa.. hehe.. tapi.. sy nakal sikit.. siiiiiikkkkkkiiiittttt jew... n ngade2 sikit... leyh kew awk layan yea?? hope leyh laaa... sebb sy nak awak.. awak jew.. tp lau awk jd somone y sy tak knal, sy taknk awk.. sbb awak jaat daa tyme tue.. awak tak pndai treate sy..  awk pon tak sayang sy tyme tue.. neway.. sy sukew awak.. sbb awak pham sy wat mse nie.. biler ngan awak, sy leyh show dri sdri.. tak perlu cover2 pangai y buruk tue.. nak amam pon tak payah nak cove2 ayu.. tue skunk nie sy commok cket.. sumer org pon ckap sy commok.. sbb amam tak cover2.. comot pon comot laa kan.. kamu tak pnah kisah kan.. tp kmu tlg lap kan ag.. macih2.. sweet cgt.. n kamu sukew amek makanan sye.. konon sharing is loving.. klau sy tetibe kurush, jgn tnye npew taw.. kamu adew jwapanyee.. hehehe.. guro jela wak.. anti trus xmo kongsi amam ngan sy lak.. ag apew yea... pikir2.. npew sy suke kamu.. npew yea?? ntah laa.. anti laa sy story ag.. sbb byk sgt y bmain d mnda.. (padahal kosong) ngee.. apew pun.. sy sukew kamu.. bukan suke jew... tapi sayang n cinta.. sapew kamu??? kamu laa.. kamu y prasan sy sukew kamu.. hikhik..

-love you-

wink**  
sayonara
moshi-moshi

Tuesday, February 22, 2011

jom tengok sapew yang kene!!!!!!!!!

lets cheak it out !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


JANUARI
Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik. Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik. Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan. Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur. Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam. Pandai mengambil hati orang lain. Pendiam kecuali telah dirangsang. Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi. Mudah mendisiplinkan diri sendiri. Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema. Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya. Cukup sayang pada kanak-kanak. Suka duduk di rumah. Setia pada segala-galanya. Perlu belajar kemahiran bersosial. Sifat cemburu yang sangat tinggi...





FEBRUARI
Berfikiran abstrak. Sukakan benda yang realiti dan abstrak. Bijak dan pintar Berpewatakan yang mudah berubah. Mudah menawan orang lain. Agak pendiam. Pemalu dan rendah diri. Jujur dan setia pada segalanya. Keras hati untuk mencapai matlamat. Tidak suka dikongkong. Mudah memberontak apabila dikongkong. Suka kegiatan yang lasak. Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif. Mudah mempamerkan marahnya. Tidak suka benda yang remeh-temeh. Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya. Sangat berani dan suka memberontak. Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya. Pemerhatian yang tajam. Suka hiburan dan sukan. Suka benda yang bersifat seni. Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran. Berkecenderungan pada benda yang tahyul. Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros. Belajar untuk mempamerkan emosi.




MAC
Berpesonaliti menarik dan menawan. Mudah didampingi. Sangat pemalu dan pemendam rasa. Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati. Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran. Suka pada kedamaian. Sangat peka pada orang lain. Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain. Tidak cepat marah dan sangat amanah. Tahu membalas dan mengenang budi. Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam. Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal. Suka berangan-angan. Suka melancong. Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi. Kelam kabut dalam memilih pasangan. Suka dengan hiasan rumahtangga. Punya bakat seni dalalm bidang muzik. Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.




APRIL
Sangat aktif dan dinamik. Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal. Sangat menarik dan pandai menjaga diri. Punya daya mental yang sangat kuat. Suka diberi perhatian. Sangat diplomatik (pandai memujuk ). Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang. Sangat berani dan tiada perasaan takut. Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah. Emosi cepat terusik. Cuba kawal perasaan. Kecenderungan bersifat pendendam. Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan. Kuat daya ingatan. Gerak hati yang sangat kuat. Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain. Berpenyakit disekitar kepala dan dada. Sangat cemburu dan terlalu cemburu .




MEI
Keras hati & degil. Kuat semangat & bermotivasi tinggi. Pemikiran yang tajam. Mudah marah apabila tidak dikawal. Pandai menarik hati & perhatian orang lain . Perasaan yang amat mendalam. Cantik dari segi mental & fizikal. Tidak perlu dimotivasikan. Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain. Mudah dipujuk. Bersikap sistematik (otak kiri). Suka berangan. Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu. Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit. Daya khayalan yang tinggi. Permikiran yang tajam. Pandai berdebat. Fizikal yang baik. Kelemahan sistem pernafasan. Suka sastera, seni & muzik serta melancong. Tidak berapa suka duduk di rumah. Tidak boleh duduk diam. Tidak punya ramai anak. Rajin dan bersemangat tinggi. Agak boros




JUN
Berfikiran jauh & berwawasan. Mudah ditawan kerana sikap baik. Berperangai lemah lembut. Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood. Idea yang terlalu banyak di kepala. Bersikap sensitif. Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir). Sukar melakukan sesuatu dengan segera. Bersikap suka menangguh-nangguh. Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik. Cepat marah & cepat sejuk. Suka bercakap & berdebat. Suka buat lawak & bergurau. Otaknya cerdas berangan-angan. Mudah berkawan & pandai berkawan. orang yang sangat tertib. Pandai mempamerkan sikap. Mudah kecil hati. Mudah kena selsema. Suka berkemas. Cepat rasa bosan.Sikap terlalu memilih & cerewet. Kurang mempamerkan perasaan. Lambat untuk sembuh apabila terluka hati. Suka pada barang yang berjenama. Mudah menjadi eksekutif. Kedegilan yang tidak terkawal. Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.




JULAI
Sangat suka didamping. Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki. Agak pendiam kecuali dirangsang. Ada harga dan maruah diri. Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan. Mudah dipujuk dan bercakap lurus. Sangat menjaga hati orang lain. Sangat peramah. Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya. Berjiwa sentimental. Jarang berdendam. Mudah memaafkan tapi sukar melupakan. Tidak suka benda remeh-temeh. Membimbing cara fizikal dan mental. Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang. Layanan yang serupa terhadap semua orang. Tinggi daya simpati. Pemerhatian yang tajam. Suka menilai orang lain melalui pemerhatian. Mudah dan rajin belajar. Suka muhasabah diri. Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama. Suka mendiamkan diri. Suka duduk di rumah. Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan. Tidak agresif kecuali terpaksa. Lemah dari segi kesihatan perut. Mudah gemuk kalau tak kawal diet. Minta disayangi. Mudah terluka hati tapi lambat pulih. Terlalu mengambil berat. Rajin dalam membuat kerja.




OGOS
Suka berlawak. Mudah tertawan padanya. Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain. Berani dan tidak tahu takut. Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan. Pandai memujuk orang lain. Terlalu pemurah & bersikap ego. Nilai harga diri yang sangat tinggi. Dahagakan pujian. Semangat juang yang luar biasa. Cepat marah & mudah mengamuk. Mudah marah apabila cakapnya dilawan. Sangat cemburu. Daya pemerhatian yang tajam & teliti. Cepat berfikir. Fikiran yang berdikari. Suka memimpin & dipimpin. Sifat suka berangan. Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat. Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk. Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit . Belajar untuk bertenang. Sikap kelam kabut. Romantik, pengasih dan penyayang. Suka mencari kawan .




SEPTEMBER
Sangat bersopan santun & bertolak ansur. Sangat cermat, teliti & teratur. Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik. Pendiam tapi pandai bercakap. Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati. Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur. Kerja yang dilakukan sangat sempurna. Sangat sensitif yang tidak diketahui. Orang yang banyak berfikir. Daya pentaakulan yang baik. Otak bijak & mudah belajar. Suka mencari maklumat. Kawal diri dari terlalu mengkritik. Pandai mendorong diri sendiri. Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia. Suka sukan, hiburan & melancong. Kurang menunjukkan perasaannya. Terluka hatinya sangat lama disimpan. Terlalu memilih pasangan. Sukakan benda yang luas. Bersistematik.




OKTOBER
Suka berbual. Suka orang yang sayang padanya. Suka ambil jalan tengah. Sangat menawan & sopan santun. Kecantikan luar & dalam. Tidak pandai berbohong & berpura-pura. Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan. Sentiasa berkawan. Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama. Cepat marah. Macam pentingkan diri sendiri. Tidak menolong orang kecuali diminta. Suka melihat dari perspektifnya sendiri. Tidak suka terima pandangan orang lain. Emosi yang mudah terusik. Suka berangan & pandai bercakap. Emosi yang kelam kabut. Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan). Suka melancong, bidang sastera & seni. Pengasih, penyayang & lemah lembut. Romantik dalam percintaan. Mudah terusik hati & cemburu. Ambil berat tentang orang lain. Suka kegiatan luar. Orang yang adil. Boros & mudah dipengaruhi persekitaran. Mudah patah semang




NOVEMBER
Banyak idea dalam perkara. Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya. Berfikiran kehadapan. Berfikiran unik dan bijak. Penuh dengan idea-idea baru yang luarbiasa. Pemikiran yang tajam. Daya firasat yang sangat halus dan tinggi. Sesuai jadi seorang doktor. Cermat dan teliti. Personaliti yang dinamik. Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia. Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra. Berani, pemurah, setia dan banyak kesabaran. Terlalu degil dan keras hati. Apabila berkehendak sesuatu, akan diusahakan sehingga berjaya. Tak suka marah kecuali digugat. Mudah ambil berat terhadap orang lain. Pandai muhasabah diri. Cara berfikir yang lain dari orang lain. Otak yang sangat tajam. Pandai mendorong diri sendiri. Tidak hargai pujian. Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi apabila berkehendak sesuatu. Cuba sampai berjaya. Badan yang sasa. Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik. Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang. Suka duduk di rumah. Sangat rajin dan berkemampuan tinggi .Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia. Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi. Bercita-cita tinggi. Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah.




DESEMBER
Sangat setia dan pemurah. Bersifat patriotik. Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan. Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa. Bercita-cita tinggi. Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi. Seronok bila didampingi. Suka bercampur dengan orang. Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai. Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur. Tidak pandai berpura-pura. Cepat marah. Perangai yang mudah berubah-ubah. Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi. Benci pada kongkongan. Suka berlawak. Pandai buat lawak dan berfikiran logik






wink**
sayonara
moshi-moshi

Monday, February 21, 2011

10 petanda dia jodoh kita

hai to all.. arini ika nak share somtg y mgkin korg pnah bce o dgr kot.. tp nak msukkn gak.. tuk tatapan umum.. seronok lak biler bce mnde nie.. muhasabah diri kita n pasangan kita kejap.. ngee..  lau nak tau spew penulis die.. korang leyh lawat link kat bawah nie.. bru syiok..



so.. jom tgok apew 10 tanda die jodoh kita k.. njoy!!!!!

Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.


so... cne?? abis bce setipa butiran ayat tue??? adew tnde2 nie kat pasangan korang y korang sayang sgt2 tue?? lau adew.. berdoa laa moga dikekalkan k.. lau tak de.. usaha laa tuk ada kalau korang sayangkan si sia k..  caiyok!!

wink**
sayonara
moshi-moshi


Monday, February 14, 2011

im hepy!!!

oh.. entry kali nie sy nak gtau y sy hepy.. hehehe.. npe nak ltak n gtau.. hello!!! ikut suke laaa.. lagipun entry kat belah bwah nie kan pasl sedih2... so.. hepy2 laa plak skunk nie.. (cop!!!!!!!!!!!! adew cicak menganggu sy tyme sye tgh nak gtau y sye hepy!!!!!!!!!!! ) gewliyee!!!!!!!!!!!!! leyh lak adew iklan sampingan yang tak berbayar kat sini nie.. adush!!!! neway.. im hepy.. n akan trus hepy wpun senyuman n tawaku rekaan semata2.. aiseseyh.. cukup2 tiq... jgn wat cter pedon kat sini k.. k laa.. wei.. aku sayang kat ko!!!! mmuuaaaahhh.. ngeee.. (gatai sementare)..

p/s : pkongsian semata-mata


wink**
sayonara
moshi-moshi

Thursday, February 10, 2011

bila sedih bertamu.. [ DIKALA INI]

dikala ini..
hatiku berlagu sayu..
sadisnya memerit jiwa..
tiada ungkapan yang mampu ku ungkapkan..
hanya mata yang tafsir segalanya..

dikala ini..
hatiku berlagu sayu..
diundangi sesuatu yang tidak ku duga..
pedihya bagai ditusuk sembilu..
sakitnya hingga menitis embun siang..

dikala ini..
hatiku berlagu sayu..
disahut oleh sang hujan..
seakan memahami duka dihati..
lebat mencurah tanpa henti.. 

dikala ini..
hatiku berlagu sayu..
mencari sinar rembulan yang satu..
malap cahaya diliputi awan.. 
rindu.. rindu sekali ingin menatapnya..
muncul laa dikau wahai rembulan yang ku rindui..

p/s : buat seorang teman yang kian mhilang..

wink**
sayonara
moshi-moshi 

Wednesday, February 2, 2011

teman bergila y syiok!!!


pandang cam laa wei!!!!!!!!!!!!!!!!

tyme ni kitorang g makan KFC... makan ayam k.. bukan bgunan KFC tue.. k jum?? hehehe... tp tyme pic di snap kitorang ngan bsuh tangan.. mau blik sudah.. sempat2 jew... dimana-mana pon leyh bergambar k.. ak pon suke bgmbr.. jum lak suke mgambar.. aish.. apew jenis ayat laa y aku gune nie.. ngee~~

lagi-lagi gambar.....


taraaaaaaaaaaaaa........
ni laa kami y sweet.. sweet kew... wek :p
sgt2 prasan ini olang............

p/s : motif cerita nie dimasukkn anye tuk bgtau korang yang nak tau bhwe die nie laa teman bergila aku..ngeee~~ sukew sukew sukew.. mmg sgt2 sporting die nie.. syiok........ 


wink**
sayonara
moshi-moshi


projek dtgh pagi.. oh bilik gerakan IT

ni laa nmeyee operasi tergendala yang sepatutyee dibuat pada sem lepas.. tgndale pon xpew.. janji dapat wat jugak... operasi mengemas bilik kesihatan a.k.a bilik gerakan ibnu tufail... ngee... y mngemas anye aku n aina jew.. tak laa byk mne pon.. tapi bnyak laa jugak.. adew laa jugak pyibuk2 yang datang mnolong gunting2... kitorang stat kemas dari jam 10 malam kot.. smpai kul 2 pagi.. sempat abis tige movie... syiok... wat kjew sambil tgok mvie.. mmg mate y byk bjalan dari tangan.. kusyuk tgok mvie laa jawabyeeeee... hasil dari titik peluh kitorang yang tak bpe nak mnitik tue.. akhiryee bilik gerakan kitorang nie antek sudah.. antek laa kot.. alaaaaa... sekurang2yee ade laa perubahan biler kitorang yang memerintah kan.. hehehe.. c.. tgok2...


ruangan y kitorang gne tuk wat kjew...



nanananannana.. ni laa hasil pas kemas2... lau tak kosong jew bilik nie..
ni baru fasa yang pertama... fasa kedua coming soon... huhuhu.. 
lau da masuk fasa kedua msti ag gmpak... hope masuk laa fasa kedua tue...
ngee~~~~~


wink**
sayonara
moshi-moshi


kek yummy!!!!! ^,^


gambar kek yang mereng sudah...
penat daa nak kaci btul.. ndak mau jugak btul2 tue... 

kempunan mau makan kek... tak tau npew.. da la skunk nie mmg makan byk.. mok2 daa pon.. berisi sudah.. tapi syiok.. sukew biler dpggil commok.. hehehehe.. eh.. cop.. ckunk cter pasal kek k.. bukan pasal budak commok.... kek diatas adelah kek y terpilih tuk diamam oleh mak n bapak naga n aku... aku puyer y wne kuning tue.. lupew daa nmeyee... tapi aku puyer y paling2 sedap n lazat.. yummmmyyyyyy!!!!!...


ohhhh noooo!!!!!....
shy shy... no mntak2 k... spew suh pilih kek yang xsedap.. wek :p

ni laa bapak naga y suke main mntak2 makanan orang.. eeeee.. xmalu puyer budak... mntak makanan lain ok.. mntak kek tak leyh.. my fav.. so.. no kongsi2 walaupun sharing is loving.. hehehe.. anti laa bapak naga kiter share.. tggu org beli kek yang kurang sedap k... tyme tue nak amik trus pun leyh.. ngee~~~ jaat yee saya...


ammmmmm.... cedapyeeeee!!!!    
uit2... da da.. anti timbul ktroversi... hehehe

p/s : cian gmbar kak nisa tak leyh nak msukkn.. coz gmbar terotate sendiri.. anti teleng lak sumer orang.. sori kak nisa cayunk... ngee~~~

wink**
sayonara
moshi-moshi


mak n bapak naga ^,^


hehehehe.. ni laa die mak n bapak naga.. 
bukan aku k..

alkisah... tak tau npew.. perut aku o lagi tepat anak-anak cacing dalam perut ini tingin sgt2 nak makan sushi kot... so kitorang ber3 g laa amam sushi kat 1B... tempat biase laaa.. da kat ctu pon yang adew sushi..
tempat lain xderk rseyee... maka bermula laa jalan cter antare aku ngn mak bapak nage nie... aktiviti y kitorang wat tyme tue juz.........
  • makan kat marryb
  • lari dari singa
  • makan sushi
  • beli periuk nasik
  • karoake
  • makan kek
  • bergambar
  • gusti jum
  • balikkkkkkkkkkk.........
mari pendekkan cter sbb cam biase aku sgt2 malas nak mnaip.. patut laa asgmnt lambt jew siap.. huhuhu.. so... pic jela y akan jadi jalan cter dalam blog aku nie... ish.. anak dare ap laa nie..... tyme nie kat sushi... tak leyh nak msukkn byk2 pic.. coz pic mereng2.. kang kepale korang lak y mereng.. cian korang..



selamat datang ke sushi (ngek.. da setengah page bru nak alu2kan) DUSH!!!
ni laaa picca y smpat diupload ngn senang n tak mereng2.. y lain2 tak leyh...
hehehehhe.........  :P wek ....


lepas tue g karok.... kak nisa juare yee.. kedua jum.. ktiga aku.. sbb aku kurang nyayi.. sjew bagi can kat mak n bapak nage nie.......



nah nah nah.. ni laaaa juare bertahan kami......

 

harus berpose tuk memoir... ngeeeee........

pastu kitorang pon beransur pulang.... bebelan akan datang aku smbung pasni2 jew k... coz rumate mau gne lappy die... tak smpat cter pasal kek.. nextyme.. chiow!!!!!

wink**
sayonara
moshi-moshi


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget