Saturday, April 9, 2011

satu hari yang sangat dot dot dot.....


kisah bermula


ini adalah kisah kami berempat......

sebelum hari itu tiba....

"k sumer.. kul 10 laa kite tempah kerete k.. kul 8 tak de.. anti pepehal kak nisa roger2 laa ea.."

pagi tue... kul 7.30pg

"kereta available kul 10 pagi.. so gerak jam 10 laa k" mesej dari k nisa..

aku : y tgh antok2 ag tue.. baru 7.30.. bgun kul 9.30 laa, still smpat nak siap.. set alarm..

alarm bunyi sound suh bgun.. tapi aku tekan stop.. alarm pon bnti memekak.. aman dunia..

jam 9.45.. aku dgr org ketuk pintu, ape lagi.. kelam kabut ak bgun... msuk c fushi trus " tahniah laa tika" adush.. hehehe.. leyh leyh jew telajak tido.. tapi ade gang y siap lmbat gak.. c aina.. hehe.. tggu laa dorang smpai aku siap andi... siap je andi trus kitorang gerak dari bilik.. g kat kerete yang disewa..

smpai ditempat letak kereta.......

mane laa kerete sewa nie haa?? kol laa gurl y pakai krete tue.. taraaa.. jmpe sudah.. then die pon tunjuk laa kerete sewa tue.. adush!!!! "CANTEKNYA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" tak ssgup aku nak naik taw.. pikir nak carik barang jew tau.. lau x, mmg postpone.. dsebbkan "kcntekkn" kerete tue gak laa aku takmo amek pic kete tue.. takot ramai y TERPIKAT lak.. ngeeee.. 

destinasi pertama kitorang kingfisher...

kat sini.. kitorang g antar barang tuk unit publisiti dulu... then kitorang g makan.. k.. kejadian tyme nak makan.. sbb c aina laa.. smpai 3 kedai kdai kitorang masuk aw!!!!

kedai 1 - nak duk.. nak amek order daa.. sbnryee da amek pon.. c fushi laa y da order dulu.. puyer smgat.. lapar laa tue.. pastu tetibe aina cakap... wei.. jom makan tmpat lain laa.. adush2.. depan org y amek order lak tue.. gilak ini olang tau.. mau kene baling dalam gaung die nie tau!!!!!

kedai 2 - sampai kedai dua.. kami pon duk2 laaa.. itu pon c aina nak bla tukar kedai tau.. dush.. kami pon makan laa kat kedai 2 nie.. ngan penuh berselera mnjamah nasik ayam.. huuu.. asalyee nak amam mee KONLO ( hope btul laa nme mee nie) tp tak de laa.. mee ni sgt2 sedap.. aku JATUH CINTA ngan mee nie daa.. siap2 mkn.. byr.. aina mkn pau jak.. diet kunun.......

pendekkn cerita y da 1000 page nie....

kitorang pon truskan laa perjalanan kew kk.. g gaya strait dulu eak ( lupew nme tmpat).. kat sne kitorang cari ikan, tisu, plastik n lain2 kperluan y dperlukan ( ayat ling2 nak stat daa) ... tp seronok laa.. smbil2 tue kitorang cuci2 laa mate kan.. bykyee gelang2 n tshirt MONKEY.. y tue aku beli... 3 RM 20.. kongsi2 ngan kak nisa.. tshirt tue chumel...


adekah picca ni OVER big.. hehe..
c... brg cute2.. cuci ar mate..

selepas itu.. kami truskan perjalann kew CP... kat sne kitorang cri hadiah2 tuk game... sgt laa chumel hadiah tue.. tapi sayang tak tersnap.. sebb teruje tgok kchumelan brg2 chumel tue kot.. ngeee.. hadiah y kitrg beli..

  1. fail cute2 pic cartoon..
  2. y mnde goyang2 pic bear, katak, bee n lain2..
  3. mnde goyang2 bulat2..
  4. mnde goyang2 ade pokok...
p/s : maaf laa.. aku tau nmeyee mnde goyang2 jew.. tak tau nme sbnryee.. hehe.. jnji msuk blog..


haaa... ni fail.. y lain tak leyh tunjuk.. secreto.. ngee ( padahal no picca)

bnyak sbnryee kejadian kat CP y aku nak story.. tp pnjang sgt.. mls lak nak story.. korang pun msti mls nak bce kan.. ntah blog aku pun tak dibukak kot.. kot laa.. pd y rajin tgok.. mekasih.. aku gtau ngan ringkas laa k kjadian kat CP tyme tue.. 
  • salah naik lif
  • terpegi kat floor y sgt2 sunyi.. huahuaua..
  • park kete kncil kat tayar kete ermmmm... ish.. aku mmg ade mslh ingat nme knderaan..
  • kunci kereta tertinggal dalam kereta (malam lak tue) dush!!
  • beli barang betroli2..
  • ulang alik 2 3 kali dr KK ke KF
  • jadi pkerje sambilan kat multech..
ap lagi haa..lupew lak... pndekkn cter ag.. kitorang pon pulang.. jam 9.30 kot smpai kolej.. ohh..y kunci dalam kerete tue?? mstilaa berjaya diamek.. genius bha nie.. tp atas ptolongan pakcik2 y kjew kat giant tue.. kitorg tolong tgok n blajar cne nak amek.. psni leyh laaa... OT mlm2.. hehe.. ni laa serbe banyak brg y kitorang beli...


nah... bykkan.. besar dan berat2 belaka...

tapi sebelum tue.. aku nak  tnjuk pic poster tuk progran blok kitorang.. taraaaa...... 



oupsss.. sori.. pic poster mls nak msukkn..hehehe.. 

tyme nie kitorang berulang alik k.. mmg penat laaa.. dr CP ke KF.. pstu KF lek coz brg tak ckup2.. then, tyme kat cini laa y kitorang jd pkrje smbilan... kul 6 eak bru gerak dr sini.. smpai 4 somtg.. gerak 6 smtg.. ptutyee ade upah!!!!!!!!!!!!!.. tp xde.. DUKUT... ngee~~


-kejadian pada malam tue-


kul 1 paagi kot.. aku ngan rehat smbil chit chat ngan rumate aku.. tetbe dgr alarm bomba tue.. sayup2 jew.. aku pon cakap laa kat rumate aku.. 'bunyi dr A3 kot' ... pastu aku jnguk luar tgkap.. dalam hati ' macam tak tau' ... trus aku kua bilil.. amek kau!!!! bunyi depan bilik aku jew.. puyer laa bising!!!!!!!!!!!!!!..

trus aku, efa y panik g bilik kak fara ( FELO)... n kitorg g chase perdana.. kaget bha sumer org smpai ade 2 mkhkuk dr B2 ( blok laki) join kekagetan kitorang nie... berlari laa kami cek kat mne bunyi alarm nie.. sbb ape sumew.. mmg bersenam abis2an laa malam tue.. sampai kul 3 pagi kot..... aduh.. da laa pnat berjalan satu hari tak hilang.. malam lak leyh lak alarm tue nak guro2.. rupeyee heat dtctor kat bilik aras 2 y rosak.. aduih.. wat ponat ja..



ni laa picca yee.. malam2 a.k.a pagi buta..

sangat laa antok.. then.. tido laa aku tuk g kelas jam 11 pagi esokyee.. ponat2.. satu hari tue mmg sgt2 ponat!!!!!.. cabaran... fight... aku pon da ponat taip pnjg2 nie.. wat karangan lak kat blog nie.. DUSH!!!!

wink**
sayonara
papai






0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages