Wednesday, November 24, 2010

raya haji d perantauan

wat pertama kaliyee sy beraya di tempat orang.. raya haji jelaa.. klo raya aidilfitri mmg da terjun laut (gimik).. hehehe.. sronok laa jugak.. sy g beraya kat kem askar LOk kawi.. sronok gak laaa.. wat sekian lameryee dapat jugak aku lepaskan gian nak tgok tv.. mmg tgok tv jela kjew.. agak2 da abis rancangan, sambung tgok mvie kat laptop lak.. bilik y sgt besh.. cejuk.. hehehe.. ( oups! cter pasal apew nie???? cop2, cter psl raye lak k.. sori, terlbih landasan).. sy beraya kat umah mak sedara kawan saya.. wah!! y beshyee kne naik tangge sampai tgkat atas sekali.. bape yea???? jap " yana tgkat bpew umah makcik ko?? nak g bom!!" .. tgkat 4 kot.. tggi kat.. sakit kaki.. trus kurus biler naik tangga tinggi nie.. (lamer2 rangka jew y berjalan).. tyme raya haji tue, bangun agak lewat laa.. da bangun lewat tue pham2 laa.. (xg smyg) n.. y paling tak besh tak dapat nak bkenalan ngn abg askar selaku tetamu pertama pada pagi raya tue ( tgah cyuk2 ag kan) kang takot adew y pgsan lak bau perfume s/jadi nie..haha.. yana n aida jew y smpat kenal2.. :P wek..

satu hari tu kami beraya kat dalam kem tue jew.. rajin btul2 makcik2 tue masak.. lepas gak gian aku nak mkn mknn semenanjung y sangat dirindui.. huu.. makan ayam, mihun sup tomyam, nasi briyani, laksa dan lain2..yummy ( terliur gak nie sambil menaip)... sedap..sgt sedap.. hari kedua kat sne kitorg bertiga jadi chef.. apa lagi, mase tuk nerperang kat dapo.. da lamer tak masak, bestyee biler dapat msak.. hehehe... aku msak daging masak kicap.. wah!! sgt lazat n memikat, licin.. habis.. tak sempat nak tapau bawak blik ums.. hukhuk.. nextime laa.. klo tak..leyh c dia rse msakan ak nie.. neway, sgt2 best.. b4 terlupa, kitorg masak nasik lemak pagi tue, da lamer kot tak mkn nsik lemak..mmg lepas gian laa aritu.. agak2 mnjelang petang, kami blik ums.. sangat seronok d hari raya haji.. rindu kat umah y berada di saaaannnaaa...




nie nsik briyani y sgt d idami..hehehe.. skityee kitorg mkn...
y penting.. sgt sedap...


kegolojohan teserlah..
hoi anak dare, mkn leklok laaa...
anak spew laa nie..


wink**
sayonara




0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget